onsdag 13 februari 2013

Silverbröllop

Jag och Herr Nyman har varit gifta i 25 år.
Grattis till oss!!!
 
 
 
 
I många år har jag varit lite anti mot bröllopsdagar och jubileum av olika slag - anser att alla dagar är lika viktiga för att du ska bli lycklig i ditt förhållande. Men innesrt inne kan jag nog ändå tycka att 25 år är värt att uppmärksamma.
 
Många av våra vänner som träffade sin livskamrat samtidigt som oss - när vi var unga och vackra - har börjat om på ny kula med nya partners och nya barn. Det finns naturligtvis olika anledningar till det - men det gör ändå att jag känner mig lite unik som hållit ihop med samma man under alla dessa år.
 
Därmed inte sagt att livet alltid är en dans på rosor. Livet bjuder på överraskningar - så också ett äktenskap - och ibland har man undrat man vad man håller på med.
Men jag har lärt mig att problem kommer oavsett om man vill eller inte - frågan är bara hur man tar sig förbi dem - och om man är villig att lösa dem tillsammans.
 
Sen gäller det naturligvis att ha kul tillsammans - att kunna skratta ofta och mycket - och se till att man trivs tillsammans. Delad glädje är ju som sagts dubbel glädje - nåt jag ofta får erfara med Herr Nyman. Han är en glad prick som får mig att skratta - han har humor och ser livet från den ljusa sidan. Att han sen har gett mig världens bästa gåva i form av en underbar dotter gör ju inte saken sämre.
 
Nu kör vi vidare .........
 
 
 
 
 


11 kommentarer:

  1. Så stolt över er!
    gurkan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskade gullunge.

      You make my life worth living.
      Kram/mamma

      Radera
  2. Jättejättegrattis till er! Ni är ett härligt par, som vi gillar. Mycket!!!!!!
    Björnen m fru

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära vän - sådana som ni får oss att växa!!!

      Kram/L

      Radera
  3. Ni är underbara! Härligt!! /LindaJ

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK!!
      Nu gör du mig generad - allt jag gör är att "följa med och njuta av livet"

      Kram/L

      Radera
  4. Låter som ett bra koncept! ;)/Linda

    SvaraRadera
  5. Fina bilder och fint skrivet! Grattis till er! Kram.

    SvaraRadera
  6. Du är en vis och vacker kvinna Lisa Nyman! :) Tycker om dig massor!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack - det var snällt sagt.
      Man lär så länge man lever!!

      Gillar dig massor/L

      Radera